Visoka početna cijena? (savjet za prodavače)

Ako je kupnja na aukcijama i taktika koju kupci primjenjuju “izdržite i nemojte dati ponudu do zadnjih nekoliko minuta“, vi kao prodavač morate napraviti sve kako bi kupce naveli na davanje ponude čim ugledaju predmet koji ih zanima. Strategija postavljanja početne cijene ima velik utjecaj na davanje ponude puno prije kraja same aukcije. Kako bi bolje odlučili koju ćete strategiju primijeniti, potrebno je proučiti i psihologiju kupaca.

Imate predmet za prodaju. Kupili ste ga za 50 Kn, ali mislite da je vrijedan 100 Kn. Odlučujete se na početnu cijenu od 99 Kn (ipak zvuči primamljivije od 100 – primjenjujete taktiku trgovačkih centara). Nakon nekoliko dana, privukli ste nekoliko posjetitelja, ali ponuda nema. Tada se pojavi zaista zainteresirani kupac. Primijeti visoku početnu cijenu i postavi sam sebi nekoliko pitanja:

  • je li taj predmet nešto što zaista želim, ili samo kratkotrajna zanesenost?
  • bih li trebao postaviti svoju ponudu, ili pak sačuvati novce za nešto važnije i interesantnije
  • zapravo, vrijedi li taj predmet 99 Kn?
  • i na kraju, zašto do sada nema niti jedne ponude?

Ukoliko kupca zahvati potrošačka groznica, dat će svoju ponudu. Ukoliko je opis predmeta intrigantan, kupac vrlo zainteresiran, a poklope se i neke druge sitnice, predmet bi mogao promijeniti vlasnika. Inače – nema prodaje.

Čuvajte se previsokih početnih cijena. Izgubit ćete vrijeme, a šansa za zaradu je mala.

Možda će vas zanimati...